torsdag 10 februari 2011

Min tjej

Ja du, min älskling.


På morgonen den 10 februari 2000 kom du så alltså till världen. Till oss. Så fulländad, så vacker. Vansinnigt efterlängtad och enormt älskad från allra första stund.


När jag fick veta att jag var gravid hoppades jag i smyg på att du skulle vara en flicka. En lillasyster. Snart visste jag. Fråga mig inte hur, jag bara visste. I hela min kropp kände jag att det var en liten prinsessa som fanns därinne. En liten groda. En liten du.


Tänkte på dig på dagarna, drömde om dig på nätterna. Väntade, längtade. Undrade så hur du skulle se ut, vem du skulle vara, vem du skulle bli. 


Idag fyller du 11 år. Elva! Fortfarande är du det vackraste jag vet. Ditt leende och skratt får mig att bli varm i hela kroppen. Min absoluta älsklingstjej i hela världen. Så klart.


Du har tuffa år framför dig, men även fantastiska sådana. Jag skulle så gärna vilja bära dig igenom mycket av det, hjälpa dig att klara av allt så mycket bättre än vad jag själv gjorde. Jag vet dock att jag måste låta dig trampa stigen själv, göra dina egna snedsteg. Det skrämmer mig. Men du ska veta att jag alltid finns där några steg bakom och fångar dig om du faller. Alltid.


Mitt bästa råd till dig, älskade unge, är att lyssna till ditt hjärta, att vara dig själv. Tro på dig själv. Skippa allt det där tuffa som ibland hotar ta över. Du är fantastisk, underbar, hela du. Du är du. Min prinsessa, min groda. Min älskling.


Grattis och puss på födelsedagen!


Mamma

6 kommentarer: