söndag 4 juni 2017

Mazarintårta à la Natasja

I fredags var det min tur att ha hand om Lurfikat, och eftersom den av mina kollegor som inte tål mandel var ledig passade jag på att göra en mazarintårta. Jag hade läst detta recept någon vecka tidigare på en kompis facebooksida och tyckte det lät både enkelt och gott. Det var det :)

Mazarintårta


Ingredienser: 
400 g mandelmassa
200 g smör
4 st ägg
0,6 dl vetemjöl (eller glutenfritt alternativ)

Gör så här:
Vispa mandelmassa och rumstempererat smör. Tillsätt ett ägg i taget och sist mjölet. Smörj och bröa en form (gärna med kokos, det hade jag). I med smeten och baka i 200 grader ca 25 minuter (ha koll på tiden i ugnen, jag tycker tyvärr inte att min blev fullt så saftig som jag hade önskat). Dekorera med vispad grädde och bär. Häpp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar