fredag 9 juni 2017

Ännu en av de stora känslornas dag

Under mina år som lärare har jag varit med om det mesta. Jag har upplevt den djupaste av sorg, den största lycka och allt där emellan. Oro, frustration, glädje, rädsla, stolthet, ilska, kärlek, you name it. Jag har tjatat, gnatat, peppat, tröstat, kramat, skrattat och gråtit. Jag har hälsat välkommen, lärt känna, tagit avsked och skickat vidare. Jag har fått följa många av mina elever genom livet och t.o.m förärats "barnbarn", som jag fått träffa, hålla i och snusa på. Så stort!!

Idag har det varit ännu en stor dag, kanske en av de största ever. En dag då min stolthet nästan inte känt några gränser. En dag då jag fått träffa och krama om inte mindre än fem av mina underbara ungar och gratulera dem till studenten. Ytterligare några, som jag tyvärr inte kunnat träffa irl, har jag kunnat se och skickat hälsning till via sociala medier. Har grinat lyckoskvättar från och till sedan tidig morgon.

Har sagt det många många gånger förut och säger det igen. Vilken oerhörd lycka och rikedom det är att få vara med om allt detta och göra det jag gör. Tack alla mina älsklingar, stora som små, för att jag får ha er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar