lördag 3 juni 2017

Hejdå MåBraMånad, hej juni

Som sagt. Det har varit ännu en både galet härlig och härligt galen vecka. Och nu är vår MåbraMånad, min lilla bebis, avslutad för denna gång. Som alltid med dubbla känslor.

I tisdags hade vi vårt sista storrörispass ute på gården. Det har, som varje år, varit sjukt kul och helt fantastiskt häftigt att få stå där framme och blicka ut över alla glatt kämpande barn och vuxna. Sådan härlig glädje och gemenskap! Dock har det även sugit musten lite ur mig att stå där varje vecka och både ge järnet och smajla, så det kändes helt okej när vi efter stunden i tisdags morse tackade av varandra med en stor applåd. 

I onsdags var det så dags för vår årliga SPA-dag. Med lugn musik och snygga som få tog vi emot våra fina elever på morgon och lät dem sedan under dagen njuta av allehanda SPA-aktiviteter. När skol- och fritidsdagen var avslutad drog så vi i personalen vidare och fortsatte vårt SPAande här hemma hos mig, med bubbel, bubbel, middag och många härliga skratt. Har jag sagt någon gång att jag jobbar med de bästa?

Igår avslutade vi alltsammans med utlottning av fina priser till barn och vuxna. Häpp!

Hejdå maj. Juni är här och har redan hunnit fortgå några dagar. Och trots att "MåBra" officiellt är avslutad så tänker jag väl att vi ändå försöker fortsätta på det temat? Slutspurt, skolavslutningar, studenter, födelsedagar, omdömesskrivning, utvärderingar och midsommar. Sedan lite festplanering på det. En sak i taget. Nu kör vi. 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar