lördag 3 juni 2017

Denna vecka ett liv...

Igen

Helt totalt vidrigt galen och helt fantastiskt underbar.

Igen. 

Och jag överlevde.

Igen. 

Att då som avslutning på veckan få gå ut med maken och äta middag med fina vänner. Få prata, skratta ta en öl eller tre och njuta av fantastiskt god mat på urmysig restaurang (Bistro Casper på Dalagatan - rekommenderas varmt!). Att sedan på lördagen få sovmorgon och väckas till jättefin pannkaksfrukost som dottern med pojkvän fixat till. Ljuvligt! Jag har ätit mer detta sista dygn än på länge, men det var jag värd. Har inte nämnt det här i vrån, men minus sju kg sedan i påskas. Och jag är sjukt nära att fixa chinsen. Heja mig!!

Nu ensam hemma i ett lugnt och tyst hus. Andas lugnt, kollar Nyhetsmorgon samt repriser på tv, äter mer gott och försöker beta av en sak i taget på mina listor.

Sådan obeskrivlig lyx och själbehövlig återhämtning!!



Denna förrätt - laxtartar med asiatisk touch - skulle jag kunna äta varje dag resten av livet. I alla fall många gånger till. Även hamburgaren, som jag ju ofta väljer när jag väl är ute och käkar, var grym!





Snorpan hade t.o.m kokat ägg till sin lilla mamma, som dock även lyxade till det med ett par pankisar. Mums!



Så fin, klok och bra hon är!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar