måndag 8 februari 2016

Overkligt

Gick och lade mig igår med en lätt känsla av overklighet. Har ända sedan vår drömresa senast drömt om att få komma iväg igen och nu ska det bli av. På riktigt. Otroligt. 

Efter en tung period var detta verkligen vad jag behövde. Någonting kul och spännande att tänka på. För mig är det viktigt att ha roliga saker att hänga upp tillvaron på och se fram emot, även om jag ju är jättenoga med att påminna mig själv om att försöka leva i och uppskatta nuet också. Är livrädd att livet ska rinna ur händerna och bara försvinna medan man har blicken fäst i horisonten hela tiden.. Det gäller att hitta den där balansen, ni vet.

Nu är det i alla fall flera roligheter på gång framöver, stora som små. Mys med faster, mys med kollegor, mys med Niklas och med hela familjen. Mys i vardagen, mys på fest. Och i december drar vi till värmen!

Idag fortsätter overklighetskänslan. På uppdrag av skolledningen jobbar jag hemma en dag, med inläsning av material. Konstigt att vara ifrån barnen och jobbigt att vara en belastning för kollegorna, jag gillar ju inte riktigt det. Samtidigt ska det så klart bli otroligt skönt. Det gäller att hålla fokus, bara. 

Så, dags att börja jobba. Idag är det jag och Dylan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar