fredag 17 oktober 2014

Ja, nog händer det grejer alltid...

Vaknade i natt av starka dunsar och brak samt en make som kastade sig upp och ut ur sovrummet. Det är få gånger under alla våra år tillsammans som jag sett honom vakna så snabbt... Fortfarande halvvägs kvar inne i drömmen trodde jag först det var en drake och en massa riddare som var i farten (läste en ny sagobok alldeles innan jag somnade), men den tanken släppte jag snabbt. Istället var jag övertygad om att det hade med taket att göra. Antingen att någon var däruppe och ramlade ner eller att någon del av bygget rasat. 

När Niklas kom tillbaka visade det sig istället ha varit i tvättstugan det smällt. Tvättmaskinstrumman hade lossnat och hela maskinen börjat hoppa runt i rummet. Niklas sa att den varit 30 cm upp i luften när han kom ner! Alla burkar till tvättmedel och liknande som stod på bänken ovanför hade ramlat ner och golvet var täckt av glasskärvor. 

Så.. Nu har vi ytterligare något att ta itu med och lägga pengar på. Tur. 




2 kommentarer:

  1. Ja, vilken tur. Vore ju så himla tråkigt om inte alla pengarna går åt. Speciellt två månader innan jul.
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Verkligen. Tyvärr är det nog din julklapp som jag får dra in på. Hade tänkt köpa diamantsmycken samt en solresa till Bahamas, men får tyvärr skippa det nu. Men det är ju tanken som räknas, eller hur? :) Kram!

    SvaraRadera