lördag 11 oktober 2014

Gårdagens största gåta

Under mina utvecklingssamtal har jag alltid ett kollegieblock där jag för anteckningar kring det vi pratar om, framför allt som underlag inför skrivandet av den individuella utvecklingsplanen. Igår, när jag skulle skriva en sådan för en elev och tittade på mitt block, såg jag följande notering:


Druvor? Ovanor? Dranor (och vad är i så fall det??)?

Jag Emma satt en lång stund igår och klurade över samt skrattade åt detta ord. Helt ensamt på papperet och totalt oförklarligt. Mailade även mamman som var med, för att se om hon kunde komma på vad vi pratat om och vad jag menar. Än så länge ingen klarhet.

Påminner mig för övrigt om den gången då jag, mitt på en av mina livsviktiga dagslistor, skrivit ordet "Malmö". Skulle jag ha åkt dit? Vad skulle jag där att göra? Missade jag något viktigt? Har fortfarande ingen aning...

Blir lite trött på mig själv ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar