lördag 18 oktober 2014

Fest, dop och... pust

Lämnade skolan direkt efter att barnen slutat igår, för att handla och åka hem och förbereda 35-årsfest. När jag kom hem var redan mamma och lillebror på plats, så det blev en riktigt härlig eftermiddag med matlagning, prat och skratt. Stackars mamma bara skakade på huvudet åt oss och vår jargong emellanåt -  "Åh vad ni säger konstiga saker hela tiden, ni två".

När allt väl var klart och gästerna kom hade vi sedan en jätterevlig kväll med en massa gott att äta och dricka samt ännu mer prat och skratt. Jag hade även förberett en liten musiktävling med frågor på olika sätt kopplade till Patrik. 

Idag har det varit full fart hela dagen, med festplock och massa disk samt nya kalasförberedelser. Sedan bar det iväg på dopkalas, ett fantastiskt sådant. Johan och Emily hade fixat så fint för lilla Cornelia och så klart hade Johan också skrivit en egen sång till sin dotter. Denna gång tror jag nästan han slog alla rekord - när han och hans syster sjöng i kyrkan kom tårarna direkt. Budskapet var det finaste man som förälder kan ge sitt barn: "Du får vara vem du vill". Kärlek!

Sedan vi kom hem har vi försökt inta pausläge. Film, soffan, middag, lördagsmys, "Så mycket bättre" och... en massa jobb som måste jobbas ikapp. Veckans veckobrev har fortfarande inte kommit ut...

Så.. Datorn, kaffekoppen och jag ett tag till. Heja.



Dukning med väl valda foton från lillebrors 35 små år



Bubbel och snittar!


Provade också en ny variant av smördegsrullar - dessa med spenat, feta och soltorkade tomater. Tyvärr ingen jättehit..


Dessa däremot... Quesadillas med västerbottenost och kantareller. Mums!


Patrik och mamma hade lagat god lasagne


....och till dessert fick vi frozen cheesecake med oreobotten. Urgod!


Jag hade lånat med mig whiteboardtavlor hem från jobbet, som användes både av de tävlande lagen och som resultattavla.


Doptajm!


Killarna skötte sig perfekt i kyrkan


...mycket tack vare mammans mutor


Nästan helt perfekt...


Viktor var mycket intresserad av vad kantorn hade för sig och var nära på att krypa in under orgeln..


Så kom då sången. Ljuvligt!




Det visade sig att jag prickat in rätt bra med de gröna detaljerna på paketen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar