fredag 5 september 2014

Vilken dag. Vilken vecka.

Ja hjälp, var ska jag börja...

Första riktiga skolveckan. Massa sistaminutenplanering och rutiner som ännu inte fallit på plats. Material som inte hunnit komma. Möten, utbildningar. Föräldramöte i Amandas klass. Förkylning med sprängande huvudvärk. Kvällsjobbande make. Bråkande barn. Många tankar och funderingar.

Idag kom jag slutligen hem 17.30 och insåg att jag varken hunnit kissa sedan i morse eller äta de ägg som togs med till jobbet som frukost. Knappt andas.

MEN. Skit samma. Det är fredag, jag är nyklippt och fin i håret, Amanda bakar bullar, fredagsgladiolusarna står så vackra i sin vas och jag och pojkarna fredagsmyser i soffan framför vår nya film Gyllene knorren - julkalendern (för ni minns väl?) 

Härligt. Nu tar vi helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar