söndag 14 september 2014

Mörkrädd

De nya, fina lyktorna må lysa i mörkret, men just nu är jag rädd. Ledsen, arg, förtvivlad och rädd. Att gå och lägga sig en kväll som denna, efter ett valresultat som detta, det skrämmer mig något oerhört och får mig att bara vilja gråta.

Jag brukar inte ge mig in i politiska diskussioner eller ha åsikter om hur folk röstar. Jag tycker det är var persons ensak, och även om jag har svårt att förstå vissa åsikter så respekterar jag människorna bakom dem. Det är ju det som är det fina i kråksången, själva meningen med den demokrati vi lever i.

Med undantag för detta. Att så många människor i Sverige väljer att rösta för främlingsfientlighet, rasism och ren och skär ondska gör mig illamående och fyller mitt hjärta med sorg. Jag hade aldrig kunnat ana att det skulle gå så här. Trodde att vi svenskar var klokare än så. 

Saknar ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar