söndag 15 april 2012

Härliga söndag!

En underbar lovvecka börjar lida mot sitt slut. Vad lång den känts, vad mycket vi hunnit!!

Som krona på verket blev det idag en riktigt mysig söndag. Först sovmorgon, sedan trädgårdsmässan med lilla mamma. Fullt av fina saker och massor av uppiggande inspiration! Kändes så klart extra bra att få uppleva och drömma om lite vår och sommar när det nu blev sådant bakslag ute i verkliga våren. Men som en klok kollega till mig uttryckte det; nu får man ju glädjas åt vårens ankomst flera gånger! :-)

Vi skrotade runt där på mässan ett tag. Jag kollade med Niklas om jag fick lägga lite pengar på nya lökar, och det var helt okej sa han. Gärna stora ;-) Utöver alla fina blommor och trädgårdspryttlar fick jag även en skymt av gudomligt snygga "trädgårds-Victoria" samt urhärliga bloggerskan Mona. Fegade dock ur när det kom till att gå fram och hälsa...

Efter mässan blev det lite hemmafix. Hade som ett av mina lovmål att rensa ur och städa vårt kylskåp, och det tog jag tag i idag. Jätteskönt att ha det gjort!

Avslutade dagens aktiviteter med ett jättehärligt gympapass ihop med faster Anneli. Så himla kul att komma iväg tillsammans och många bra och roliga tips inför kommande egna pass! Nu ska jag sätta mig och anteckna det lilla jag minns. Ska också sätta mig med en hög matteböcker som skulle ha rättats under lovet och som så klart ännu ej blivit det. Konstigt det där, vad man hinner och inte...

Ska först bara titta klart på första avsnittet av årets "Mästarnas Mästare". Så bra det är, som alltid! Har inte helt ännu fattat det nya upplägget, men favoriterna i detta första gäng är helt klart Magnus Wislander och Anna Le Moine, curlingtjejen. Och så Loob då, mest för gotländskan... Måste ju också lägga till att vi nu, under programmets gång, blivit grymt imponerade av Annichen Kringstad. Vilken tjej! I andra gruppen hejar jag så här på förhand på Pernilla Wiberg och Victoria Sandell-Svensson.

Så där ja, matte var det ja. Jihoo. Trevlig söndagkväll!



Mina mässfynd. Många saker för liten peng. Längtar efter att få börja dona i trädgården på allvar!

Smultron.


Hos svärmor på Hus & Hem hade de jättefina rosmarinplantor.


Kärlek!


 Och schyssta lökar! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar