tisdag 10 april 2012

Dagen idag

Jag har:

  • kånkat möbler och gjort om vår korridor till en smärre hinderbana.
  • målat klart golvet i Viktors rum och nästan blivit färdig i Ludvigs.
  • just efter att jag målat Viktors rum kommit på att blöjorna som killarna behövde låg i ett skåp. Inne i Viktors rum. Det fick bli badblöjor på och en tur till Coop.
  • kört audi. Till slut. När jag väl hade fått tag i Petrus för att få reda på hur skiten skulle startas samt uppdaterat mig kring hur man kör automat. Dessutom var jag tvungen att övertyga Ludde om att det var jag som skulle sitta fram och köra bilen och inte han. Han påstod nämligen bestämt (läs urförbannat) att det var han som skulle "söra" eftersom han är en stor "poinke" nu och KAN. Jag kanske i och för sig inte kan klandra honom eftersom jag ju som sagt knappt kunde få igång bilen...
  • varit på kalas hos världens bästa Johanssons. Viktor var helnöjd eftersom han både fick träffa Anneli, bajsa på Annelis toalett samt smälla i sig tre stycken portioner vit chokladmousse med hallon.
  • varit ute i trädgården en lång stund, rensat i rabatterna och tagit bort ca en miljon lönnskott. Minst. Om allt går enligt planerna är lönnen snart ett minne blott. Moahahahaha.....
  • målat element.
  • tagit ner jul-/vinterbelysningen utanför ytterdörren (!).
  • inte lagat mat. Varken igår eller idag. Frihet.
  • ej heller kört en enda diskmaskin. Otroligt.
  • gosat, läst böcker, pussats, tittat på film, kramats och skrattat med mina älskade prinsar. Även jagat, skällt, skrikit och slitit mitt hår över dem... Tur att jag ska till min fantastiska hårfrisörska och vän Vroni på fredag, så att hon kan fixa till alla de gråa hår som säkerligen lär dyka upp under denna vecka!



  • sett sista avsnittet av fantastiskt hemska och hemskt fantastiska "30 grader i februari". Varvade mellan att le och grina hela programmet igenom. Phu...



  • ringt svärmor för att ventilera avsnittet och tillsammans med henne konstatera att det ju faktiskt gick rätt bra till slut. Nu kan vi andas ut!



  • tittat på Betnér samt nu i skrivandets stund på Schulman show.


Nu reklampaus. Nu måla golv. Sedan krypa ner hos varma, mjuka pojkar och sova.

Godnattkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar