fredag 5 november 2010

Lyx en ovanlig torsdag

Nu ikväll har jag i vanlig ordning haft mitt gympapass. Det gick bra även idag, inte tjohooo-bra som förra veckan, men bra. Skönt!


Hade det varit en vanlig torsdag hade jag sedan, efter att ha unnat mig en pratstund med rara Jenny i receptionen, hysteriskt hastat hem för att skriva veckobrev och planera dagen efter.


Men icke då. Idag när jag gick här hemma på eftermiddagen slog det mig att det inte är någon vanlig torsdag utan höstlovstorsdag. Kom på att jag ju inte behövde ha någon brådska hem idag. Inget jobb att fixa, ingen tid att passa imorgon bitti. Tänkte att det kanske inte bara är den slitna, toviga själen som behöver inpackning utan även just håret. Bestämde mig för att packa med mig mysgrejer och stanna kvar ett tag på gymmet för att duscha, basta, smörja, relalalaxa.


Och så blev det. Sitter här nu, trött efter en lång dag, men med frid i kroppen. Glöggdoft i näsan. Och med lent hår.


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar