tisdag 9 november 2010

Längtan

Jag har alltid varit sådan att jag sett fram väldigt mycket mot saker, längtat efter dem. Nästan för mycket. Så mycket att jag tenderar att glömma bort att njuta av transportsträckan dit, ta vara på nuet. I nästa sekund har jag ångest över hur fort tiden går och hur livet på något sätt rinner ifrån en. En motsägelse, jag vet. Jag är bra på såna.


Något jag börjat längta efter nu är julen. Advent. Jättemycket längtar jag! Som alltid så här års kan jag knappt bärga mig innan hela karusellen drar igång. Och som alltid är det just hela adventstiden nu innan som är den härliga, på annandagen kan allt gärna vara över för min del. Glögg, pepparkakor, att få plocka fram alla stjärnor och ljusstakar. Köpa fina blommor, känna alla dofter. Göra fint hemma, göra fint i klassrummet. Pyssla, fixa, dona. Ta hand om. I år kommer ju också Ludvig och Viktor vara med på ett helt annat sätt än förra året. Ska bli så roligt att se hur de kommer reagera på alltsammans. Bara några veckor kvar nu. Åh så mysigt det ska bli!



Snart dags att få göra julfint i fönstrena igen. Längtar!


2 kommentarer: