fredag 31 mars 2017

Just när jag trodde att det inte kunde bli bättre...

Det går bra nu.

Veckan innan melodifestivalfinalen fixade jag och vår fantastiska kökspersonal mellovecka i matsalen på vår skola. Vi roddade med högtalare och satte spellista på repeat, vi fixade med discolampa och vi döpte om maträtterna på veckans meny till lite fyndiga namn med koppling till årets bidrag och artister. Inget stort och märkvärdigt på något sätt, men som alltid himla kul och uppskattat när något lite extra händer. 

Bland allt gott som bjöds på denna vecka fanns "Flygande Jakob" och givetvis tyckte jag att vi kunde ändra kön på den rätten och passa på att få in lite schysst genustänk. Extra passande med tanke på att den serverades på internationella kvinnodagen. Flygande Jakob blev således "Flygande Mariette" och så var det inte så mycket mer med det. 

Så igår berättade vår kock Agge för mig att det tydligen är någon förälder på skolan som känner Mariette och som visat henne vår matsedel på Instagram. Mariette i sin tur hade gillat det skarpt och visat upp det hela för sina följare på snapchat.

Ni vet att jag sedan flera år tillbaka är ganska förtjust i Mariette, va? Att jag tycker att hon är en himla bra artist och dessutom rätt fin? Att jag har en hangup på hennes armar? Att jag t.o.m. brukar säga att jag är lite småkär i hela människan? Ni inser att vi är typ bff´s nu? Praktiskt taget lite ihop?

Det var bara det jag ville säga :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar