fredag 3 mars 2017

Gårdagens lyx och dagens mission

Igår fick jag nästan en heldag med välbehövlig semester från sportlovet. Jättehärligt så klart att få vara ledig och hemma en vecka utan tider att passa osv, men också väldigt uttröttande att vara inpå varandra 24/7 och med alla dessa ständiga konflikter. Igår fick jag bara vara...

Började med att åka till en mina absoluta favoritplatser (sjukt men sant) - skolan. Underbart att få träffa kollegorna och de få barn som var på plats och helt obeskrivligt skönt att få sitta i ett tomt och knäpptyst klassrum och jobba undan i lugn och ro. Jag, datorn, kollegieblock med lista(or), läxböcker, pappershögar och 200 nyinköpta plastfickor. Så njutbart! Nu har jag koll inför nästa vecka, både måndagens jobb och mycket av resten är förberett och klart, och jag slipper komma tillbaka med ångest och stress inför allt som väntar. Häpp!

Var hemma en vända emellan och stack sedan iväg igen. Nu på efterlängtad dejt med faster på Långbro Värdshus. Vi fick en jättetrevlig kväll med god mat och dryck och massa prat. Så mysigt!

Idag åter i hemmets vrå. I vardagsrummet råder hela havet stormar med möbler och grejer all over the place, och målning står återigen på schemat. Ska bli urskönt att få allting i alla fall nästan klart och soffan tillbaka på plats. Blir bra det. 

Trevlig fredag på er!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar