söndag 5 mars 2017

Helgen

...slut, lovet slut. 

Som alltid såhär under de sista skälvande minuterna har jag gruvlig söndagsångest och känner mig allmänt låg. Trots att mycket ju är förberett och klart inför imorgon är det alltid speciellt att komma tillbaka och i vanlig ordning både gläds jag och bävar inför att hoppa in i hjulet igen.

Trots att det stundom varit tungt under veckan så känner jag mig ändå himla nöjd. Jag har hunnit massor på alla plan och betat av nästan alla punkter på min två A4-sidor långa sportlovslista. Så skönt!

Utöver hemmajobb och förberedelser inför veckan har jag i helgen lyckats peta in ett jätteroligt träningspass med världens bästa Emma och med prinsarna som sällskap, tidtagare och fotografer. Dessutom var vi under gårdagkvällen på jättetrevlig födelsedagsmiddag hemma hos Lina och Morten. Så gott och trevligt! Ett kalas med bubbelprovning, urgod mat, pingis, mello och sällskapsspel - det kan ju knappast bli mycket bättre än så!

Nu idag har jag hunnit med att nästan måla klart, dock har det varit en massa tröstlöst spackel- och slipjobb som tagit tid och ork och som gjort att jag ännu inte är helt färdig. En strykning kvar på tv-väggen, sedan så! 

Avslutade till sist lovet med god Africanamiddag och semmelfika. Nu försöka hoppa i säng och förhoppningsvis kunna sova också. På´t igen ba´. God natt!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar