onsdag 11 maj 2016

Läget

Kom hem till en trädgård som över helgen fått fnatt och blommat ut i full blom. Helt fenomenalt fantastiskt ljuvligt är det att smyga runt och njuta av allt det vackra och väldoftande, men jag hinner ju inte riktigt med att varken njuta eller fixa... Ikväll har jag i alla fall köpt blommor till altanen, så nu ska det bli fint där också. 

Har i övrigt hoppat rakt in, med huvudet före, i centrifugen igen och är igång för fullt. Galna dagar har det varit hittills denna vecka! Mest har det handlat om bedömning och sammanställning av alla nationella prov, men lite har jag hunnit träffa telningarna också. Det är inte klokt så fina de är och hur fort tiden gått. Kan och vill inte tänka på att vi snart ska skiljas åt. Bara att njuta dessa sista veckor. Så mycket kul som väntar!

Tyvärr har jag dock sedan i går kväll börjat känna mig alltmer risig i halsen. Nu ikväll har jag haft så ont att jag knappt kunnat varken svälja eller prata normalt. Fy, känner mig inte kaxig just nu. 

Men skam den som ger sig, sånt har jag inte tid med. Nu jäklar ska eländet bort! Sömn ska visst också vara bra, har jag hört... Godnatt alla fina. 










2 kommentarer:

  1. Hej Nettan!
    Jag har en längre fråga till dig som lärare. Kan du ge mig din emailadress så skickar jag den dit.

    SvaraRadera
  2. Hej. Vad spännande (tror jag?)

    Min mailadress är jelar001@gmail.com

    Med vänlig hälsning, Nettan

    SvaraRadera