tisdag 17 maj 2016

Ja just det...

Jag har ångest över lite allt möjligt dessa dagar, då läget är som det är, framför allt på jobbfronten. Då och då seglar den dock upp, en ångest som jag knappt hinner tänka på men som, när den kommer, nästan är värst av dem alla. Cykelångesten. 

Om tre veckor, den 11:e juni, ska jag cykla. Långt. Typ en bra bit runt en stor sjö. Tio mil. 

Den senaste tiden har jag knappt tränat alls, både pga halsont och livet. Jag har cyklat några dagar i veckan till och från jobbet och varit precis lika slut varje gång. Den turen tar ca tio minuter. Jag gissar att de däringa tio milen tar något längre tid och är något mer ansträngande. Något. 

Dags att så småningom börja tänka på och ladda inför detta. Typ den 11:e juni på morgonen...

Piece of cake.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar