lördag 21 maj 2016

Ett under av effektivitet

Hörni, jag tror jag ljög häromdagen. 

Det HAR känts så. Väldigt starkt och lite för länge denna gång. Så länge att jag, på allvar, själv varit orolig. Men nu. Tvärtom. 

Jag börjar vara i mitt esse totalt. Visserligen med tusen bollar i luften samtidigt, men med kontroll. Precis så på gränsen som jag älskar. Varje dag tar jag tag i saker, betar av mina listor och känner mig mer energisk och effektiv än på mycket länge. Nej, nu ljög jag igen. Så vidare värst energisk är jag inte, utan faktiskt väldigt trött. Men effektiv - jajamensan! Och jag försöker verkligen sova för att ha mer ork inför dagarna, även om det går sådär.

Idag har jag, efter träningen, hunnit fixa med nästan allt inför skolavslutningen. Handlat alla förbrukningsvaror och t.o.m, redan på bandet i affären, sorterat allt i avdelningspåsar, färdiga att dela ut. Dessutom har jag förberett en massa roliga MåBrainslag, som ju är bland det roligaste jag vet. 

På hemmafronten har jag hämtat ut paket med kläder till prinsarna och förberett inför deras födelsedagskalas imorgon. Fika och godispåsar - check!

Strax ska jag skicka in en lång, skriftlig utvärdering till min chef och sen. Ja, sen ska jag fira min fina mamma som fyller år idag! 






Kan vara ett av mina bästa drag ever - att köpa färdiga Tom och Jerry-påsar och sedan bara hälla över i lite roligare kalaspåsar. Häpp!






Cykeltur bakom buske - check :)



Middag på restaurang och glass och jordgubbar hos mamsen - mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar