söndag 15 maj 2016

Galet härlig/härligt galen vecka

Ja, den har ju som sagt varit det.

På jobbet har det varit mer omvälvande än på länge. Dels är det, som alltid så här års och framför allt i årskurs tre, hysteriskt mycket att göra och tänka på och dels har det varit lite motigt ett tag, med oväntade besked, stundande förändringar (orkar snart inte fler sådana) och allmän oro.

Till på köpet kom ju det halsonda och bråkade med mig och i kombination med full rulle på hemmaplan och två trevliga middagar på raken blev det nästan lite väl mycket. Men å andra sidan är det ju också trevligheterna som gör att man orkar. 

Jag, Emma och våra Lurisar gör allt för att trampa vidare och fortsätta kämpa för det vi tror på och för att få ett härligt avslut med våra fina ungar. Och vet ni? Vi gör det bra.

Nu söndag kväll. Halsen är bättre, jag har fått massvis med jobb (både gällande skola, hem och annat) gjort i helgen och jag är redo för nya veckan. Tror jag. Hoppas jag. Nu kryper jag i alla fall i säng och laddar med lite sömn. Det kommer behövas. Godnatt!


Altanen är roddad och fin inför sommaren - älskart! Och kolla vilken fin trappa/bänk min man byggt. Älskar honom också!



Fest ett, personalmiddag hemma hos mig. Tyvärr var det inte bara jag som var sjuk i veckan, så vår mysiga Lurmiddag går nu även under namnet "Och så var de bara tre..."


Fina presenter - med SPA-tema (ja för meningen var ju att vi skulle fortsatt SPA-dagen, som inte blev av, med en avdelningsmiddag i samma anda).





Meningen var också att vi skulle ha en lugn och tidig kväll. Nja. Det hann gå ett antal timmar och ett antal flaskor vin innan mina fina tjejer drog sig hemåt. Men då hade vi å andra sidan haft en otroligt trevlig kväll med prat, skratt och bad med nya ankorna - precis vad vi behövde. 


Fredag och fest två - denna hos min andra Emma, som bor i närheten av Eva och Hasse. Barnen lämnades där för barnvakt och sedan blev det orientering med bubbel genom skogen hem till Emma och hennes man. Allt var så fint ordnat och vi fick återigen en jättetrevlig kväll med en massa godsaker. Och här ska byggas sideboard!!




Efteråt fick jag sova alldeles själv en hel natt i morfar Kurts lilla stuga, där Eva hade förberett och bäddat fint. Lyx!!



Även om jag vaknade med de största ögonpåsar jag någonsin skådat...


I går lördag, hämtmat, eurovision och välbehövligt soffmys. Var i vanlig ordning inte så värst intresserad av själva bidragen utöver Frans, men tyckte produktionen var makalöst proffsig på alla sätt. Måns, Petra, Lynda - ALLT. Helt klart en av de bästa finalerna (om inte DEN BÄSTA) någonsin. Och en femteplats ska vi vara ruggigt nöjda med. Heja Sverige! 






Hörde jag godnatt?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar