måndag 31 augusti 2015

Dagens lyckogråtskvättar

1. Då Ludvig, som ju kan vara lite orolig och tycka det är jobbigt med nya saker, imorse när vi kom till skolan sprang genom korridoren och fullkomligt kastade sig i famnen på nya fröken. Hennes blick, hennes leende och sättet som hon tog emot mitt barn på... Jag får tårar i ögonen nu igen, när jag tänker på det. Att hon sedan fortsatte en stund med att tala om för mig vilka fantastiskt fina pojkar jag har. Stenen som föll och mycket av oron som släppte där och då. Ja ni förstår. Vilken människa. Vilken morgon. 

2. Då en av mina elever, som haft lite tufft med läsningen, idag plötsligt satt tillsammans med kompisarna och läste en hel sida högt, utan problem. Jag fick vända mig bort för att de inte skulle se hur mina ögon svämmade över. Sedan var jag så klart tvungen att, så snabbt som möjligt, sms:a Emma och dela glädjen med henne. Vilken seger!

Små men viktiga glädjeämnen i vardagen. Underbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar