torsdag 3 november 2011

Dag 2 - IKEA, bebisgos, träning och Robinson

Morgonmys med småkillarna i soffan. Lite för tidig start för att kännas helt okej, men ändock sådan lyx att bara få börja dagen tillsammans på det sättet. Kaffe, välling, MeckarMicke. Ständigt denne MeckarMicke...

Efterlängtat IKEA-besök. Påfyllning av ljus, servetter och annat smått och gott samt suktande efter alla fina julsaker. Lunch och gofika för fem personer för sammanlag 85 kr. Som hittat!

Ännu mer efterlängtat besök. Fika med Therese, Henrik och ljuvliga lilla Ebba. Så fin! Hade henne sovandes i famnen en lång stund. Som en varm och mjuk liten vetekudde låg hon där. Snusade och knorrade lite. Magiskt!

Veckans pass. Gympan och styrkan. Det gick bra. Riktigt bra. Äntligen!

Nu ikväll torsdagsmys med familjen i tv-soffan. Tända ljus, kaffe, Robinson (heja Hanna!!!) och Parlamentet (Anders Johansson och Johan Glans!). Och allt detta utan att ha 7000 böcker att rätta till imorgon. Nu tänkte jag i och för sig beta av några styckna ändå, men inte för att jag promt måste utan för att det är så lyxigt att få jobba undan lite i lugn och ro. Har ganska mycket jobb med mig hem som jag ska försöka sprida ut under dessa dagar. Känner jag mig själv rätt kommer det mesta finnas kvar till den sedvanliga söndagsångesten sätter in. Men strunt i det nu. Torsdag. Bra dag.

Höstlovsmys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar