söndag 2 juli 2017

Sedan jag gick på semester

...har jag inte hunnit träna nästan någonting alls. Jag har inte läst någon bok eller någon tidning, inte  tittat på Ernst eller på Allsång på Skansen, vare sig hunnit eller orkat med vrån, nästan inte varit ute på sociala medier över huvud taget. Jag har inte legat i solen (knappt varit ute), inte badat, inte lyssnat på något sommarprat och knappt hunnit umgås med mina barn. Jag har inte vilat ett dugg. 

Däremot har jag - dock utan större stress utan i lugnt själbehövligt tempo - festplanerat för fullt, handlat massor, röjt och städat, gjort om delar av huset och trädgården till oigenkännlighet, hamrat och spikat, lagat hysteriska mängder med mat, nojat över vädret och gått in på SMHI´s hemsida flera gånger varje dag, slutligen haft och njutit av otroligt lyckad 40-årsfest, spräckt ett ögonbryn och så städat och röjt igen. Det har inte varit särskilt jobbigt, just i och med att jag tagit det ganska lugnt. Jag har bara inte hunnit med så mycket annat. 

Festen och lite annat ska jag berätta om, jag lovar. En annan dag. Nu ska här sovas och sen. Ja sen ska jag gå på semester på riktigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar