söndag 23 april 2017

Helgen

Wow. 

Som vanligt har det varit fullt upp och full fart, och ändå inte. Utebliven 40-årsfest på lördagen gjorde att vi fick en massa timmar över som vi inte räknat med, och jösses som jag utnyttjat de timmarna. Idag har jag haft en sådan där dag då jag verkligen hunnit hur mycket som helst och känner mig så himla nöjd. Ett litet smolk dock, som alltid. Skoljobbet. Det spelar ingen roll hur mycket jag gör, jag hinner ändå inget. Och nu när jag prioriterat annat hamnar jag genast efter och får ångest. Skrutt. 

Nåväl, ny vecka imorgon, då får jag itu med jobbet igen. Nu väljer jag att vara nöjd med helgen som varit och allt som hunnits med på hemmaplan. Jag har: 

* på fredagkvällen, tillsammans med ett gäng föräldrar till, anordnat klassdisco för Ludvig, Viktor och deras 26 klasskamrater. Dans, spring, skratt, skrik, ballongkrig och popcorn överallt - precis som det ska vara alltså. Superlyckat! Efteråt köpte vi med oss sushi hem, åt medan vi kollade ikapp en liten stund på Let´s Dance och sedan sov jag. Bom!

* lördagstränat med bästa gänget. Jag har återigen haft en period då kroppen varit för tung och otränad och jag som följd haft ont lite överallt. Det har jag ju i stort sett jämt, men nu har det varit illa. Nu jäklar är det bra kost och träning som gäller. Heja mig!

* varit på shoppingtur med Luddepudd, bara han och jag (pojkarna kivas som katt och hund just nu och vi försöker dela dem åt så mycket vi bara kan. Ge mig styrka!). Han på BR, jag på Panduro och Zetas. Win win!

* handlat jord, gödsel och lite vårblommor och äntligen haft tid och ork att börja ta tag i trädgården. Hade visserligen krattat och vårfixat redan innan, men nu blev det äntligen lite fint i krukor och rabatter. Vi har också tagit fram altanmöblerna och gjort iordning samt hunnit njuta därute i vackra vädret. Så mysigt!!

* börjat fixa till ett spännande projekt på vår lite smårisiga uppfart. Håll tummarna för att det blir bra!

* pga att festen jag nämnde inte blev av (Niklas har haft problem med magen till och från i veckan och blev på lördagen sämre igen) haft lördagsmys med två prinsar och en kung. 

* ätit god helgfrukost med samma trio. Extra lyxigt att kunna lägga upp och servera i egengjord keramikform!

* planerat massor inför min 40-årsfest. Jag tror ta mig tusan vi är på banan och att det kan bli riktigt bra!

* börjat med vårt nästa renoveringsprojekt inomhus. Nu är det korridoren som ska rustas upp och bli fin.

* lagat min ljusstake så att den förhoppningsvis ska hålla.

* hunnit med inte mindre än två dopp i bubbelpoolen. Sista gången, nu ikväll, en lång stund tillsammans med världens finaste tjej. Mys!

* njutit av god söndagmiddag, då vi för första gången testade tacos på kycklingfärs. Urgott!


Mammas fina discoprinsar!







Kolla min senaste rabatt som jag ju lade ner så mycket både jobb, tid och pengar på förra året. Allt är på väg upp igen, vilken lycka!!












Fint va?!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar