fredag 28 april 2017

Bra början på helgen...

När klockan är 15.20 och man är sen och stressad redan från början. Och bilen är på plats på jobbparkeringen. Men bilnycklarna ligger hemma. Och sönerna ska hämtas på sin skola, köras hem för omklädning och sedan vara på innebandyträning kl 16.00.

Sådär...

Det är då man tackar sin lyckliga stjärna för att:
1. Det finns hjälpsamma föräldrar till andra små skol- och innebandymänniskor som hoppar in och tar med även mina till hallen. 
2. man är en jäkel på att gå ruggigt snabbt.
3. man har världens bästa lillebror som hämtar upp och skjutsar flåsande, svettig storasyster sista biten tillbaka till skolan.

Det gick bra. Jag kom på plats, killarna kunde byta om och jag fick sitta och andas en stund under träningen. Nu har vi kommit hem och ätit god fredagsmiddag ihop med Amanda och E. Snart fredagsmys med Lets´dance, kaffe och soffhäng. Som jag längtat. 

Låt långhelgen börja på allvar!

Uppdatering:

Vilken Let´s Dance-kväll! Vilka par! Det har nog aldrig varit så många bra par så här långt in i tävlingen (även om jag fortfarande sörjer att Samir fick lämna alldeles för tidigt). Wow! Och nu var det faktiskt helt rätt att fantastiska Stina fick åka. Heja Anja och Jesper!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar