lördag 3 oktober 2015

Härlig helg


Började uppladdningen inför helgen med att vara alldeles uppfylld och ha känslorna lite ”all over the place” efter en helt fantastisk fredag. Bara det att få mysa runt i pyjamas en hel arbetsdag - kan det bli mycket bättre? Därtill jättefin stämning i klassrummet, effektiva arbetspass, bra diskussioner och, sist men inte minst, fenomenalt fin avslutning på min lärarstudents tid hos oss. Det har varit tuffa veckor, men så härliga. Och det är en riktig toppenfröken som jag nu, efter fyra år som hennes handledare, släpper ifrån mig och önskar lycka till i lärarlivet. 

Idag har vi pausat ekorrhjulet med familjemys. Lunch samt blåbärs- och svampplockning i skogen följt av middag med hela familjen samlad samt fika och "Spring". 

Bra helg, så här långt. Imorgon har vi en massa måsten att ta tag i, så då måste vi dock shapea upp oss lite. Vi ligger så efter med allting här hemma efter denna terminstart så det är galet. Hemmet, trädgården, jobbet, fritiden, livet. Hjälp...


Pyjamasparty hela dagen - myspys!


Presenter åt både höger och vänster. Från mig/oss blommor samt ett komplett "frökenkit". Nu saknar hon bara några såna däringa ongar, så är hon fit for fight!


Även jag fick present! Fin blomma, lyxiga kolor samt, finast av allt, ett kort med fantastiska rader skrivna. 


Hem sent efter lång arbetsdag följd av födelsedagskalas och kvällshandling på coop. Mer firande och fler presenter - nu till the Niklas LOVE of my life på namnsdagen. Och till lill-Love och Ludvig, så klart. Jag tyckte att de alla tre kunde behöva varsin ny reflex nu när mörkret smyger sig på allt tidigare om dagarna. 




Vår favoritskog.



 Och japp - pallen fanns kvar!



Nu struntar vi i de där gula som aldrig fanns. Dessa är jag en rackare på att hitta (även om Niklas var svampkungen just idag)!


Matlagning och pajbakning med världens finaste prinsar...



..och Farzad :)



Mums! 
Dubbelmums!



Önskar er en fortsatt trevlig kväll (natt).

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar