lördag 14 september 2013

Man får inte vara dum!

En av de saker jag skulle ha gjort igår kväll var att sätta degen till mina fenomenala kalljästa baguetter. De där som man rör ihop i ett nafs och som sedan ska jäsa i kylen öven natten. Detta blev ju så klart inte gjort. Idag på morgonen började jag fundera över hur lång "en natt" egentligen beräknas vara och kom fram till att det i mitt fall oftast handlar om 6-7 timmar. Sagt och gjort. Nu har jag lurat degrackarn. Rört ihop den på morgonen, satt in den i mörka kylen och försiktigt viskat "natti natti". 

Som sagt, man får inte vara dum :)

Uppdatering: Hm... Nu när jag läste mitt eget recept lite mer noggrant såg jag att det visst står 8-10 timmars jästid. Fan. Men det kan inte hjälpas. 7 timmar it is. Håll tummarna för att det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar