tisdag 28 september 2010

Sjuka prinsar, trött mamma och så lite Idol

Pojkarna är fortfarande hängiga. Mycket. Hostar, snorar och har feber. Igår var det Viktor som var sämre däran än brorsan, idag är det tvärtom. Just nu ligger Ludvig här på soffan och sover med nästan 40 ° feber. Mammas hjärta...


I övrigt så har luften gått ur lite efter helgens fantastiska tillställning. Allt kommer så här i efterhand och jag känner mig lätt slut som artist. Kan i och för sig också ha att göra med att jag inte sovit så mycket de senaste nätterna...


Ska försöka hålla mig vaken till kvällens Idolresultat presenteras, även om det som levererades idag sannerligen inte var så värst mycket att jubla över...


Chris framträdande var helt okej, han var väl den som kändes säkrast. Sebastian sög. Fett. Janine sjöng inte bra, men var inte heller så dålig som juryn sa. Tvärtom var det med Linda. Hon är helt grym annars och hör absolut hemma i finalen, men idag var det inte jättebra. Blir lite ledsen när juryn höjer dem de vill ha vidare trots att de inte riktigt håller måttet. Och så Jonathan. Vem? Är det någon som sett honom tidigare i tävlingen? Bra var han i alla fall inte. Slutligen Madde. Härliga härliga Madde. Hon var inte heller klockren idag, framför allt var det många nybörjarmissar rent tekniskt. Men jag tar det. Bara Madde fortsätter le sitt underbara leende och ha sin härliga, sprudlande personlighet får hon vara kvar hur länge som helst för mig. Både jag och Niklas är helt kära i denna tös och sitter här och ler från öra till öra varje gång hon smajlar loss. Tror dock att Linda och Chris kniper det hela, och då får vi hoppas på juryns wild card för Madde.


Så tror jag. Vi får se. Önskar er alla, och även mig själv, en god natts sömn. Kram!

4 kommentarer: