torsdag 15 december 2016

Saker jag gjort idag


* Fått uppleva något av det bästa som finns att uppleva som lärare. När man plötsligt får bevittna framsteg man (mest andra) knappt trott varit möjliga. När en elev klarar saker, växer, mår bra. Vilken otrolig lycka det är. 

* Också fått vara i kontakt med den värsta, djupaste, hemskaste av sorger. Bara på håll, tack och lov, men ändå. Tillräckligt för att få igång tankar och riva upp sår. Och där är jag nu. Alldeles för sent, ensam uppe i tyst hus.


Saker jag inte gjort idag. Heller:

* Skrivit en rapport som skulle ha varit inne måste in snarast. Ni får hemskt gärna säga till mig på skarpen att jag inte får vara med på något fredagsmys på fredag om den inte är skriven, klar och inskickad innan dess. Tack. 

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar