måndag 3 juni 2013

Årets första, riktiga sommardag!

Ja jisses vilken underbar dag det varit! Strålande sol, inga måsten, god mat och glada barn. Det finns inget som gör mig så lycklig i hela kroppen som när barnen är fina mot varandra och skrattar och leker tillsammans. På samma sätt som att få saker gör mig så ledsen som det motsatta.. Men idag var det bara ren glädje och kärlek i barnaskaran. 




Bara att vara ute just nu och följa vad som händer i trädgården från dag till dag - magiskt!

Och så mitt i allt denna gröna, sköna, fridfulla idyll - 

VATTENKRIIIIIG!




Amanda och Ludvig var först ut, men Viktor var så klart inte sen att haka på. 



ÄLSKAR!!




Jag vet inte riktigt hur jag blev inblandad...


Sen kom Rasmus ut och då var det helt plötsligt alla tre mot storebror...


Efteråt blev det fredsglass i solen. 


Dagen avslutades med underbar grillmiddag på altanen. Den enda som fattades var Niklas, som jobbat hela dagen. Nu har han dock kommit hem och vi har hunnit planera nästkommande vecka över en kopp kaffe, samtidigt som jag packat och förberett mig inför resan. Har pirr i hela kroppen och borde ha sovit för länge sen, klockan ringer om bara några timmar... 

Väderprognoserna går lite fram och tillbaka, så ta gärna en liten soldans i morgon bitti när ni vaknar. Då är vi redan på väg sedan länge. 

Må bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar