torsdag 3 januari 2013

Utrensning

Började året med en symbolisk städning/rensning i min garderob. Hade nämligen känt ett tag att i stort sett alla kläder jag har antingen är de samma jag haft i ca åtta år (och ja, det börjar synas) eller sådana som jag ärvt av lilla svägerskan Hanna, även det för flera år sedan nu. Dels börjar även de bli lite slitna och dels tänker jag att det ju måste funnits en anledning redan då till att hon dissade dem, förutom det faktum att de är för stora för den lilla räkan...

Hur som helst tog jag ett krafttag och nu ekar det därinne i skåpet kan jag säga. Det var tomt redan innan och nu är det jäkligt tomt. Så, mitt angenäma problem är nu alltså att försöka fylla på lite framöver..
15

Här är alltså i stort sett alla mina kläder. Av dessa plagg består halva raden av festklänningar (bla min brudklänning) som man kanske inte hoppar i en vanlig dag på väg till jobbet. Några plagg är också sådana som jag inte riktigt kommer i just nu men som jag gett mig tusan på att göra inom en snar framtid. Längst till höger har vi det jag använder. Ett gäng koftor...
10

Här har vi lådan med alla mina toppar, linnen OCH kjolar. Både till fest och vardag. Joråsåatt... Men inte behöver man väl allltid ha något under en kofta? ;-)

Uppdatering: Fick idag lite gullig hjälp på traven av den gulliga dottern, som satt och bläddrade i vårens H&M-katalog. "Jag tycker du skulle ha jeans oftare mamma. Här finns såna som du också skulle kunna ha. För dem med stora lår."

Tack älskling...

2 kommentarer: