tisdag 31 juli 2012

Trädgård, gympa och bröllop

Ja så skulle man väl kunna sammanfatta dessa dagar. Har kommit igång jättebra och är riktigt nöjd med allt jag/vi hunnit med sedan vi kom hem. Den vildvuxna trädgården börjar allt mer ta form och altanen är snart färdig. Det har varit skönt att få ta i och jobba rejält med kroppen, även om jag har ruggigt ont i ryggen nu efteråt...

Idag var det också gympapremiär efter sommarledigheten. Var galet nervös innan, men det gick faktiskt riktigt bra. Jag både mindes passet och överlevde. Plus att det var jättekul! Nu är det "bara" nya passet som ska sättas ihop och övas in. Suck, varför utsätter jag mig för detta...

Dessutom har det så klart handlat en hel del om lördagens bröllop. Det närmar sig med stormsteg. Oiiiii!

Lista över fortsatt jobb:

  • Fixa klart i trädgården. Kapa träd och buskar, gräva upp rötter, bära ris och skräp. Få alltsammans till sopen.

  • Bröllopet. På lördag smäller det. Då ska alla förberedelser vara klara. Helst ska jag då också ha något att ha på mig och gärna även komma i detta något. Som det känns nu lutar det åt att det får bli ett tält, hoppas dock att jag slipper.  Det får gå i nödfall. Bra plan B.

  • Skriva klart alla omdömen och avsluta vårterminens jobb. Börja förbereda inför skolstart.

  • Gympapass.

  • Packa upp, städa, tvätta, torka, vika, städa igen. Och igen.

  • Planera och förbereda 35-årsfesten.

  • Träna.

  • Ta det lugnt, vila och njuta av de sista semesterveckorna.

Se där, en nätt liten lista. Blir bra detta. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar