tisdag 1 september 2020

Run Streak!

Den här sommaren har jag mer än någonsin insett hur beroende jag är av struktur och gärna någon rolig utmaning för att få det där lilla extra gjort i träningsväg. Jag tränar ofta ganska mycket, även under somrarna, men i år har det tack vare de utmaningar jag gett mig i kast med blivit på ett annat sätt. Jättekul! Så här kommer min nästa grej:

Inspirerad av bl.a. Jessica Almenäs har jag tänkt ge mig på en sk "run streak", d.v.s. springa ungefär samma distans många dagar i sträck. Det behöver inte vara långt, i detta fall kommer det röra sig om en engelsk mile, dvs 1600 m (ish), varken mer eller mindre. Men hela grejen är alltså att det ska göras varje dag, för min del med start idag och hela september ut.
Det finns människor som är uppe i dag 2000 och liknande och enligt Almenäs bör det vara iaf 100 dagar för att "räknas", men då jag varken är någon löpare eller särskilt uthållig känns detta lagom för mig. Tänker att ca 10 minuter om dagen i en månad finns att avvara och kan vara en kul utmaning. Några av mina kollegor har pratat om att hänga på och ev någon av tigertjejerna. Någon mer som är sugen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar