söndag 8 april 2018

Bra avslut på lovet och helgen

Söndagen blev en heldag fylld med främst en massa skoljobb som hängt över mig hela veckan. Jag är inte klar, men har suttit sedan tidigt imorse och hunnit undan massor. 

På eftermiddagen tog jag en paus och stack först ut och joggade årets första runda. Kort och långsam, men ändå. Jag gjorde´t och jag överlevde. 

Sedan hann jag även med en sväng i trädgården där jag inventerade läget, räfsade lite i rabatterna och pyschade rådjursspray på alla knoppar som börjat sticka upp. De rackarna har redan börjat tugga i sig några, men nu får det räcka. Jag hann också plocka fram och ställa iordning så smått på altanen.

Nu ikväll drog vi till med ännu en premiär - årets första grillmiddag. Till på köpet med en helt ny rätt som jag länge velat prova; friterade vaxbönor. Så gott!

Dagen och lovet avslutades slutligen med Mästarnas Mästare och Robinson samt ett par timmar till med jobb. Nu har jag börjat komma in i andra andningen, men vet att jag måste gå och lägga mig för att palla. 

Vårterminens tredje och sista period. 40 skoldagar kvar. Nu kör vi!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar