söndag 13 augusti 2017

Helgen

Att efter två långa dagars jobb och med snurrigt, värkande huvud få komma hem till familjen. Ett gott glas rött (Pernilla Wahlgrens vin som jag så länge velat prova - mycket bra!!), fröknäcke med brie och sedan grillmiddag. Att få sitta i lugn och ro och titta på de fyra älsklingskillarna vid pingisbordet. Höra deras skratt. Se småprinsarnas glädje över att få hänga med både pappa och storebror och njuta av kärleken mellan dem alla fyra. Så fint att jag blev alldeles tårögd!



Fina presenter hade han med sig också, den där storebrodern!



Igår, lördag, ännu en löprunda. Annan pojke på annan cykel, annan (något kortare) rutt men samma mamma. Heja mig! Efteråt lätt styrka med trx-banden som Rasmus givit mig men som jag inte riktigt kommit igång med ännu. Hörde jag heja mig?








På dagen extremt lyckad shoppingtur. Har länge tänkt att jag skulle behöva något par jeans (även om det är bland det värsta jag vet att ha på mig). Hoppade in på Lindex och tyckte jag hade världens tur som hittade inte mindre än tre par på rea och som dessutom passade riktigt bra (mer om just det i separat inlägg..). Kunde inte bestämma mig och tänkte att jag skulle köpa alla och låta Amanda vara smakråd hemma. Döm om min förvåning när de visade sig vara ännu mer nedsatta än vad jag trott, så det landade på 180 kr för tre par byxor! Jag tror nog jag kan unna mig att behålla dem alla :)

Droppade av familjen på förfest hemma hos Eva och Hasse och drog sedan till min Louise. Pga livet ses vi nästan aldrig just nu, men när vi gör det - kärlek. Fika, prat, skratt, gråt. Ja, kärlek. 

Tillbaka till festen för att fira Hasse på födelsedagen. Jättemysig kväll med kräftor, bröd och annat gott. Äter ju inte så mycket bröd och sådant numera, men just rostat bröd till kräftor och deras spad - det slår det mesta!










Och ja, Niklas klippte gipset och fick för första gången på flera veckor njuta av ett bad!


Idag har regnet stått som spön i backen hela dagen och humöret har varit därefter. Börjar också bli rejält nervös inför morgondagens upptakt på Bosön, då vi både ska få njuta av föreläsning med Anna Sunneborn (som jag tipsat ledningen om - tänk om det av någon anledning skulle bli fiasko, om de andra inte alls blir så förtjusta som jag...) och jag dessutom ska hålla i lite sångaktivitet med hela kollegiet. Just i detta nu fattar jag inte varför jag alltid kastar mig ut och gör sådant, då jag ju på allvar tror att jag ska både svimma, kräkas och dö varje gång. Men men.


Från senaste gången jag lyssnade på Annas föreläsning och blev helt frälst.




Ps. Armen!

Vi började i alla fall dagen med mysfrulle med tända ljus (riktig höstkänsla på den). Sedan har vi mest förberett oss på olika sätt inför jobb och fritids. Imorgon kör vi alla igång på allvar igen. Har avslutat nu ikväll med pizzamiddag, bad, podd, ansiktsmask och slutligen med kaffe och gråtkalas ensam här i tv-soffan. Mama Mia - say no more... Åh, vad fin den är!! De andra sover redan och snart ska jag göra dem sällskap. Natti!










ÄLSKAR!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar