söndag 23 oktober 2016

Och en till

Eftersom Louise hade gjort om frågorna och även frågat sin Björn var jag ju tvungen att göra samma sak även jag. Höll på att gå riktigt illa, framför allt efter fråga 8, då Niklas sa att min absoluta favoritsysselsättning var att hålla på med datorn och sedan hotade med att inte svara på en endaste fråga till eftersom jag blev sur :) Men det tog sig.

Intervju med Niklas, 38 3/4 år



1. Vad brukar din fru alltid säga till dig?
Vad har du gjort idag, egentligen?

2. Vad gör din fru lycklig?
En uppstyrd tillvaro.

3. Vad gör din fru ledsen?
Lögner.

4. Hur får din fru dig att skratta?
På många sätt.

5. Hur var din fru som barn?
Präktig.

6. Hur gammal är din fru?
39

7. Hur lång är din fru?
1,67

8. Vad är din fru favoritsysselsättning?
Hålla på med datorn. Nej då (efter det där sura inslaget).
 Att göra aktiviteter med familjen. Oavsett vad det är. När vi är sams. 

9. Vad är din fru jättebra på?
Jättemycket. Du är fantastiskt bra på otroligt många grejer.

10. Vad är din fru inte så bra på?
Att lita på att människor faktiskt tycker om dig.

11. Vad jobbar din fru med?
Min fru är pedagog.

12. Vad är din frus favoritmat?
Mycket, haha. Grillat kött!

13. Varför är du stolt över din fru?
För att du har ett engagemang och en omtanke om väldigt mycket och om många. Och att du är väldigt vacker. 

14. Om din fru var en seriefigur så vem skulle hon vara?
Bamse!

15. Vad gör du och din fru tillsammans?
Går hand i hand igenom livet.

16. Vad är likt mellan dig och din fru?
Vår humor. 

17. Vad är olika mellan er?
Ordningssinnet.

18. Hur vet du att din fru älskar dig?
För att hon står ut med mina brister.

19. Vad är din frus favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
Svårt. Du har dubbla känslor kring så många ställen... Källholmen tex.
Och på ett sätt vill jag säga Båstad. 
Nej men en sak vet jag. På havet. 


Himla fina svar här med, även om en del av dem sades med glimten i ögat och lätt ironisk ton. Han är sådan, min man. Ironisk. Och fin. Och min. Tur.



4 kommentarer:

  1. Åh, vad fint - och roligt! Jag ville egentligen skriva redan igår vilken fin idé det var med barnen. Nu blev det om möjligt ännu bättre.
    Puss på er alla! ������������
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du. Ja, det var himla kul faktiskt. Framför allt var det kul att Amanda ville svara (det trodde jag aldrig) och så fint! Blev alldeles rörd <3

      ??????? på dig/er med :)

      Radera
  2. Men, mina puss-emoticons blev bara frågetecknen: -(

    SvaraRadera