tisdag 24 maj 2011

Passions- och jordgubbscheesecake på kladdkakebotten

Förlåt, men hur gott låter inte det??!!

Detta är i alla fall vad vi ska få njuta av på onsdag, då våra älskade prinsar fyller två år (!). Ett nytt recept som jag hittat i Allt om mat. Bottnarna står och kallnar just i detta nu och jag ska alldeles strax vispa ihop ostgucket.

I övrigt har det varit en händelserik helg och måndag. I lördags på dagen var vi på jättefint dop - Niklas bäste kompis Johan och hans Emily döpte sin lilla Felicia. Allt var så mysigt och fint ordnat och Niklas var en mycket stolt gudfar. I kyrkan sjöng Johan en egenskriven sång - Felicia blues - för sin prinsessa och även om jag tyvärr inte hörde så mycket av texten just då så kom det en liten tår i ögonvrån när jag sedan läste den på papper.

Efter dopet åkte vi hem till lilla mamma för att fira henne på födelsedagen och på vägen hann jag också stanna till en snabbis för att snusa på nästan alldeles ny liten bebis och krama på världens finaste mamma Tisam. Kom på att jag inte skrivit ett ord här i vrån om all den dramatik som utspelat sig under våren kring dem, jag får uppdatera er en annan dag. Hur som helst så fick jag hålla en alldeles fantastiskt vacker liten Matteo i famnen en liten stund, åååhh...

Kvällen bjöd på mys med mamma, Patrik, Linda och barnen. Det var alldeles för länge sedan vi sågs så det var verkligen obeskrivligt härligt. En massa god mat bidde det också - grillat kött, majskolvar och goda tillbehör samt kallt rosévin. Pointsen för lördagen ska vi inte ens tänka på...

Söndag så och nya, friska tag. Amanda hade gymnastikuppvisning precis samtidigt som Rasmus hade fotbollsmatch. Vi valde därför att dela på oss och att dela på Ludvig och Viktor. Så himla mysigt att få göra så ibland! Och framför allt, så otroligt enkelt. Jag vet att jag sagt det förut och jag menar absolut inte att trampa någon på tårna, men en tvååring är verkligen INGENTING i jämförelse med två. Jag tänkte inte ens på att ha vagn med mig, allt kändes bara så supersmidigt. Dessutom tror jag det är viktigt för pojkarna att få vara ifrån varandra ibland. Uppvisningen var jättefin och Amanda (samt kusin Anna givetvis) så klart världens duktigaste tjej. På kvällen bar det iväg på gympapass och sedan var det bara att söndagsmysa och börja ladda för veckan.

Idag har det varit en någon annorlunda skoldag då vi har "må bra-vecka" denna vecka. Vi har promenerat samt haft röris, stafetter och skolgårdsorientering. Kul! I morgon väntar en rad spännande aktiviteter att få prova på, tex baseball, fäktning och capoeira. Efter skola och dagis bar det iväg till världens bästa frisörska Vroni för klippning av killarna och Amanda. Jättefina blev de alla tre! Nu ikväll har vi varit och handlat inför veckans kalas och slutligen landat hemma i tv-soffan. Kvällens "Mamma byter bo" var det bästa på hela säsongen tycker jag, så himla mysiga människor med. Flera gånger under programmet satt jag och pratade om vilka fina coacher och människor träningsparet var. Döm om min förvåning när jag nu efteråt fick höra att det är han som är Patriks coach inför New York-tävlingen! Coolt!

Detta blev ett hysteriskt långt inlägg (om egentligen ingenting alls), vilket ju inte riktigt var meningen. Jag som har kakor att baka... Återkommer med betyg och recept!

Kram!

2 kommentarer: