onsdag 4 maj 2011

Fullträff hos stjärnorna

Missade tyvärr första avsnittet av "Klockan åtta hos stjärnorna" som var förra veckan. Jättetrist. Men idag var jag på banan igen. Och så glad jag är för det. Så härligt det var!

En otroligt lyckad kombo, som (nästan) alltid i dessa program. Varma, mjuka, behagliga, coola Ma Oftedal. Trevliga, mysiga, assnygga Joakim Nätterqvist. Johan Pråmell vet jag inte riktigt hur jag ska beskriva, vilka ord jag ska använda. Men jag gillar honom. Mycket. Blir glad av honom. Och så Agneta Sjödin. Vad jag tycker om den kvinnan! Har alltid gjort. Dessutom är det ju en rolig bonus att min bästa kompis Fia påstår att jag är så lik Agneta i mitt kroppspråk och i min, som hon uttrycker det, "hurtiga framtoning". .

Och maten sen. Åh så mycket gott! Alla fyra framstod ju som stjärnkockar. Här ska provlagas!

En trevlig sak tycker jag också är den ödmjukhet de fyra stjärnorna visade inför varandra och uppdraget. Här fanns inte tillstymmelse till den girighet och baktanke som ibland kan lysa igenom i de vanliga programmens poängsättning. Inte lika mycket på spel, mer genuin tacksamhet och uppskattning. Värmande en kylig vår(?)dag som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar