fredag 30 juli 2010

Igår gjorde vi det ÄNTLIGEN!

Ända sedan årets sommarvärdar presenterades har jag ju sagt att jag ville lyssna på Pär Johansson när det blev hans tur att prata. Som ni vet missade jag den aktuella dagen, och sedan dess har hela sommaren rusat på utan att vi har fått arslet ur. Igår, när regnet öste ner och det för första gången på länge passade med inomhusmys, blev det äntligen av.

Så rätt jag hade, så bra det var. Så fint, så klokt så vackert. Så jäkla sant. Allt det som denna fantastiska människa satt och pratade om, alla gripande berättelser ur verkliga livet, sammanfattar allt det jag tror på, allt jag står för. Själva anledningen till att jag arbetar som lärare. Övertygelsen om att alla är lika mycket värda, att alla kan och att alla förtjänar att få ges rätt förutsättningar för att kunna visa det. Jag och Niklas grinade och skrattade oss omväxlande igenom programmet och var efteråt alldeles tagna. Detta var en av höjdpunkterna:



Tack Pär. Tänk om fler vore som du, vilken fin värld vi skulle kunna få!

När vi ändå höll på tog vi och lyssnade på Andreas Lundstedts program från dagen innan. Även det var väldigt gripande och fint tycker jag. Som grädde på moset blev det ju också ett litet frieri där på slutet, himla härligt!

2 kommentarer: