söndag 3 april 2016

Summering + dagen

Det har, som jag förutspådde, varit en tuff vecka. Det har varit mycket tjat, tjafs och bråk och jag har flera gånger varit beredd att bara ge upp. Sticka, flytta, dra. Rymde faktiskt hemifrån en dag, men kom inte längre än till Ica och handlade middagsmat, innan jag återvände hem igen. Det funkar ju liksom inte så. 

Sedan har vi haft det himla mysigt också och gjort en massa både bra och roliga saker. Viktigt att komma ihåg, de där dagarna då det känns som allra tyngst. Vi har träffat familj och vänner, vi har firat påsk, varit på födelsedagsbrunch, fixat iordning på altanen och i trädgården, vi har varit ute mycket, vi har cyklat och lekt. Vi har ätit frukost på Ikea, vi har shoppat vårkläder, vi har varit på bio. Jag har hunnit med att äta lunch ute, handla på Zetas, gräva och anlägga en ny rabatt, jag har varit på Spa och jag har målat hallen. Lovet har känts långt, både på gott och på ont.

Idag avslutade vi veckan med att tanka en rejäl dos livskraft. Efter lekdejt med pojkarnas bästisar packade jag in Ludvig och Viktor och drog till en av de bästa jag vet - min Louise. Frisk luft, lek, jobb, hönsdejt, lunch, fika, prat, skratt, tårar, kärlek. Lite av allt. Och åh vad jag behövde det. Efteråt handlade vi ännu lite (!) mer jord, fick till en mysig middag med alla barnen plus några till samlade och hann med ytterligare lite måleri målera. Jag hann även träffa min man en stund och se Mästarnas Mästare ihop med honom. Lyx. Nu är vi laddade för nya, friska tag, ny vecka och ny del av terminen. Välkommen vardag!


Alltså. Den här människan. 
Det är inte konstigt att jag älskar henne så!




Louises nya familjemedlemmar - Pettson & co












Redo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar